Besöket på Bvc då.

Bvc gnäller vidare och jag tröttnar tillräckligt och ska börja met potatis nu, bara för att de inte ska kunna säga att jag inte gör vad jag kan.
Så idag fick hon lite potatis.
Hon kväljdes riktigt, riktigt illa stackaren.
Men vad gör man, jo man ler och säger "nu lilla snuttat, här ska du se, här kommer lite mer potatis, ät nu upp, det är gott gottigott gott promise!"
Och tror inte på ett ord av det själv när lillan kväljs vidare.
Jag som hatar att ljuga, även om hon inte fattar det ännu.
Känns fel.
Men jag får henne aldrig att äta det om jag inte ser glad och upmuntrande ut.
Så ja.. Då kör vi på med potatis tills hon inte avskyr det längre iaf..


Kommentarer
Postat av: Madde

Hejsan! Elliot gillade inte heller potatis, han grimaserade illa och ville inte alls äta. Så då tvingade vi honom inte, vi bytte till morot istället, som är väldigt poppis här hemma. Sen gjorde jag en blandning av potatis och palsternacka, och det var mycket bättre! :)

2009-11-12 @ 08:09:57
URL: http://litenfamilj.wordpress.com/
Postat av: Cristin

Patric gillade också morot och palsternacka betydligt mer än potatis :-)



2009-11-12 @ 09:54:08
Postat av: calypso

wille gillade inte heller bara potatis, potatis palsternacka va däremot poppis, iof har ja ett litet matvrak som aldrig tackat nej till mat (det har han fått av sin far;))

Men jag måste fråga igen, är hon verklgen underviktig? följer hon inte sin kurva? har ju inte sett henne "live" men hon ser ju inte undernärd ut på bilderna. Menar bara att DU är MAMMA du känner henne bäst..

2009-11-12 @ 10:25:40
Postat av: Anna79

Jag håller med ovanstående kommentar. Potatis var det enda som Theo grimaserade illa åt. Palsternacka och morot har gått mkt bättre. Tyvärr kan morot vara lite förstoppande så man får hålla lite koll.

Lycka till med maten, du ska se att det går bättre snart! :)

2009-11-12 @ 10:33:33
Postat av: Jeanette

Min lilla är jäkligt noga med att maten skall vara varm..annars är det äckligt.

2009-11-12 @ 23:17:38
URL: http://mammajeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0