Bada

Sprattlarn tycker det är lite sisådär med badning.
Det är väl till viss del mitt fel.
Eftersom hon aldrig varit så förtjust i det så har det mest blivit att jag tvättar av hela henne med tvättlappar istället.
Så särskillt smutsig blir hon ju inte, speciellt som hon knappt spyr och inte sölar något direkt när hon äter heller.
Kan ju använda samma haklapp i flera dagar innan det sölas alls så den behöver diskas av.

Ikväll fick hon sig iaf ett bad, för jag tycker att det är trevligt att bada av henne ordentligt med jämna mellanrum.
Dels det och sedan att jag vill att hon ska vänja sig och tycka det är trevligt så småningom.
Inte så att hon skriker, nej det gör hon inte, men hon gnyr och gör miner.
Känns lite segt att tvinga ner henne i vattnet då.
Skulle vilja bada med henne, men det tar emot lite.
Jag badar henne ju i endast vatten och barnolja, hon blir ju lite hal då.
Sålänge jag ligger i badet med henne skulle det väl gå bra. Men det är det där när man ska upp..
Jag har ju ingen som tar emot henne..
Det som nojar mig med att resa mig upp ur ett sånt bad med henne i famnen är att själva badkaret bir lite halt av oljan det med, så jag är livrädd att jag ska halka med henne.

Får väl be min mor komma och ta emot henne någon gång om jag vill bada med henne hehe.
Det löser sig och om det inte skulle göra det så lär hon väl, som de flesta barn, avguda vatten så småningom ändå.

Nu ligger hon iaf och sussar sött min lilla råttunge.
Jag verkligen avgudar det där lilla livet!


Kommentarer
Postat av: Maria

Ett tips när du badar med henne är att lgga handdukar i en babysitter och lyfta över henne i den när hon badat klart eller lägga handdukar på golvet bredvid badkaret. Och kansek skippa olja i vattenet tills ni fått in lite rutin på badandet.Du kan ju massera in olja efter badet istället...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0