Baconsjukan

Jag vet att jag inte skrivit ett ord om detta med vaccineringen mot svinis.
Jag är en av de som inte alls nojat upp mig.
Jag tror inte på vaccinet och jag tror inte heller på konspirations teorier.
Vad jag däremot läst mig till, det tror jag på, det i kombination med sunt förnuft.
Det är dåligt för immunförsvaret att vaccineras.
Men immunförsvaret styrks av att man blir sjuk.
Svinis är mildare än vad "vanliga" flunsan är.
Se bara på dödssiffrorna.
I vanliga flunsan dör det varje år uppemot 2000 människor i Sverige.
Hur många har dött av svinis?
Hur många har dött av vaccinet?
Jo, det finns dödsfall efter vaccinering, pga vaccinet dessutom.

Jag är inte ute efter att försöka övertala någon, som väljer att vaccinera sig, att strunta i sprutan.
Men jag vill att folk ska vara mer pålästa om vad de faktiskt utsätter sig själva och sina barn för.

Här har ni en länk att kika på:
Länk

Kommentarer
Postat av: Rickard

Efter att vi senast prata såfick jag bekräftat att i Sverige har ingen person dött av vaccinet. ca 4 st allvarliga allergiska reaktioner däremot har inträffat. De som man läser om på löpet "Dog efter vaccineringen" är såna som hade dött ändå för dom var så sjuka.

2009-11-12 @ 20:57:42
Postat av: Joanne

Ja, det stämmer, men de dog pga att de tog vaccinet, när de var så sjuka.

Precis som det ligger till som så att de som faktiskt HAR dött av svinis, har dött pga att deredan var svårt sjuka de med.

SÅ vilket ska vi skylla mest på, vaccinet eller flunsan, när båda tar död på ungeför lika många?

2009-11-12 @ 21:02:07
URL: http://sprattlarn.blogg.se/
Postat av: emma

om jag var du skulle jag ta den där länken med en stor skopa salt! Läs hellre vetenskapliga artiklar publicerade i välrennomerade tidskrifter... mkt som står i den länk du la ut finns det rena fel i.... synd den ska vandra runt bland folk som inte förstår. =/

den hjälper till att skrämma folk.

Vacciner är ju ett sätt att hjälpa immunsystemet,, du hjälper det att skapa antikroppar mot viruset,,,, och bygger på sätt upp ett bättre motstånd. Det försvagar dig inte,,,bara som en hjälp på vägen.

Att man "bör" vaccinera sig är väl inte dirket främst för sig själv (om man inte tillhör nån av riskgrupperna) utan för att förhindra spridning av viruset och på så sätt hindra "svagare" från att utsättas för det. solidaritet

men jag säger som du....det måste vara upp till var och en hur man vill göra

2009-11-12 @ 21:12:30
Postat av: Joanne

Självklart tar jag det med en nypa salt, precis som jag gör med allt jag läser.

Det som stoppar mig från att ta vaccinet är för att jag läst biverkningarna som finns.

Flera av de punkter som finns med i länken har jag läst på väldigt många ställen.

Just den delen gällande Autism är en av de saker som gör att jag inte kommer utsätta mitt barn för detta, sedan om det är via min mjölk eller vaccin är mindre viktigt.

Det är bevisat att detta uppstått förr.



Den socialekonomiska delen tar jag inte mer allvarligt än jag gör varje år gällande "vanlig" flunsa.

Jag ser istället till att hålla mig borta från folk när jag känner mig minsta lilla krasslig.

Som nu.

Hysteri är och kommer inte vara min grej när det kommer till sådant som media förstorar upp till något mycket värre än vad det är.



Självklart ska alla följa sitt hjärta.

Mitt hjärta, och sunda förnuft, säger till mig att inte injicera rena gifter i min kropp när jag inte vet vad som kan ske.

Jag väntar tills vaccinets verkningar visat sig.

Tills det är tillräckligt testat.

2009-11-12 @ 21:20:34
URL: http://sprattlarn.blogg.se/
Postat av: Darya

Jag håller inte med dig om den här frågan. Lily kan få svinis och vi vet inte hur hårt hon skulle drabbas om hon fick det så vi har vaccinerat oss för hennes skull. Jag litar på regeringens beslut om att alla ska vaccineras och tror inte att de skulle gjort det om det inte var ordentligt testat. Skulle aldrig förlåta mig själv om jag blev sjuk och smittade henne.

2009-11-12 @ 23:35:48
URL: http://darya.blogg.se/
Postat av: Cristin

Vi ska inte heller vaccinera oss, inte Patric heller. Känns osäkert med ett vaccin som är framhastat och inte tillräckligt testat. När man dessutom inte är i riskgruppen, varför ska man vaccinera sig då? För att förhindra spridning är det bara å stanna hemma om man är sjuk.



Min åsikt. :-)

2009-11-13 @ 17:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0