Inte Fegis?

Hmm.. Visst.
En Victoria.
En Victoria skrev ett anonymt inlägg som var rätt så elakt.
Speciellt som hon inte verkar ha någon faktakoll.

Hon påstår att hon inte är feg utan bara glömde namnet.
Jo men tjenare!
En Victoria, det finns ett gäng, är det självaste prinsessan måntro?
Prinsessan i egen hög person läser min blogg!
Det ni!
=)

Skämt å sido så är det feghet att inte kunna yppa sina åsikter öga mot öga.
Det är dessutom förknippat med ren dumhet att inte ta reda på fakta innan man tror sig veta något om en annan person.
Man kan tro sig veta så mycket.
Men en faktakoll kan ju vara en mycket bra idé.
Eller ännu bättre!
Kom och fråga mig!

Jag har nämligen inte ljugit en enda gång i mitt liv.
Jag är värdelös på att ljuga och ser ingen vits i det heller så jag ger alltid ett ärligt svar.
Så om denna Victoria vill veta vad hon talar om istället för att bara vara allmänt dum och klantig så kan hon kika in, jag är oftast hemma.
Hon kommer få ett ärligt svar.

Men jag gissar att detta är straffet man får ta.
Det är detta man väljer att leva med när man råkar vilja leva nära sina närmsta, sin familj.
Finnas på en plats där man kan bli hittad och är så nära man kan komma Sprattlarns andra halva av familjen.

Jag väljer småstadslivet, inte för att jag gillar pratet som går snabbt och lätt utan någon fakta utan, någon egentlig vetskap.
Utan för att jag har mina nära här, mina och Sprattlarns nära.
De finns här och jag står som sagt rak i ryggen och står för alla mina ord och allt jag gjort i mitt liv.
Det är tydligen mer än denna Victoria.
För hur, ja jag frågar hur!? Kan man stå för något man säger/skriver när man inte vet sanningen bakom det lösa rykte man hört?

Faktakoll, eller ännu bättre, lite källkritisk granskning vore på sin plats innan man uttalar sig och/eller dömer andra människor.

Fast vem är jag att tala?! Jag med alla mina fördommar..
Fast jag står för dem.
Jag är ärlig med dem.
Och jag prackar inte på folk min åsikt gällande dem oombedd.
Iaf inte när det är elaka åsikter.
Och framför allt så snappar jag inte upp på rykten och dömer folk utifrån dem utan att göra en faktakoll innan.
Annars tar jag inte det jag hört på allvar.
Fler borde följa exempel..

Inte feg.
Nej då, inte alls.
Haha.

Kommentarer
Postat av: Martina

åhh...får kanske höra om hjälp från henne :P



nej dom har inte sagt något om de till oss...men din lille tös e väl nästan en vecka äldre än vår?? Så kanske hon borde väga mer då...vet inte...men de kommer nog ändras snart :)

2009-07-11 @ 13:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0