Haren kommer!

Haren kommer imorgon.
Han kommer och verkar inte åka förens på Lördag.
Vet dock inte hur mycket tid som kommer läggas på Sprattlarn då han kommer med en kompis och de skulle tydligen ha lite "semester" (från vad undrar jag då..?) med sola, bada och öla.
Ja vad säger man...

Inget!
Just precis! Man säger inget!
En bekant påminde mig så bra om det!
Jag valde att behålla Sprattlarn!
Inte han!
Han ansåg sig inte vara mogen ännu.
Jag gjorde det.
Så jag ska inte säga något alls! Det är det enda rätta!
Jag ska vara glad att han alls vill träffa henne och ha kontakt med henne! 
Även om den blir sporadisk och på hans vilkor.
Jag får försöka förklara detta för henne så att det blir naturligt för henne när hon blir äldre på någotvis.
Det kommer lösa sig.
Hon kommer iaf ha en pappa på något vis.
Och om några år allra senast så kommer hon säkert vara sin fars ögonsten och en riktig pappasflicka.

Jag måste börja påminna mig om mina egna tankar från förr.
Men tack o lov så finns det andra som kan hjälpa mig att komma ihåg.
Det är svårare för en kille att skapa band till en liten varelse som bara sover, bajsar, spyr, äter och skriker.
Det kommer när hon blir äldre! 

Kommentarer
Postat av: Gubbfan

Ibland undrar jag om vi män är som mygghannar.

Mest fladdrar runt och skall ha kul.

Men vi lever väl i "nån-annan-samhället"? Någon annan får ta ansvar för vad vi gör.

2009-07-15 @ 10:28:18
URL: http://gubbfan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0