Det var det här med namnet då..

Ja, jag får ofta frågan om vad Sprattlarn heter egentligen.
Jag kan förstå att folk undrar om hon heter Sprattlarn i verkligheten haha.
Och jag undrar nu varför jag inte gav henne det i andranamn (bortsett från mobbnings risken).

Nu är det som såhär faktiskt.
Det finns åtminstone två orsaker till varför jag inte skriver ut hennes namn.

Den ena är att jag tycker jag lämnar ut henne för mycket redan som det är nu egentligen.
Innan hon kom sa jag att jag inte skulle lägga ut bilder på henne eller något, men jisses, jag var ju tvungen att skryta om underverket!
Så då blev det att jag märkte upp alla bilder för att göra dem mindre intressanta att stjäla, alla som hänger inne på minbebis med mig fattar varför jag nojar så över detta.
Tycker det får räcka med att lämna ut henne såpass.

Orsak nummer två är att hennes namn är såpass ovanligt att jag inte vill sprida det för mycket faktiskt...
Skit löjligt kanske... Men så känner jag.
Jag ville ge henne ett namn som var fint, feminint och ovanligt, men ändå ett namn och inte en sak eller något påhittat.
Dock betyder hennes namn tegelsten på ett språk haha.

Jag har själv växt upp med ett namn som inte var och varannan unge hette.
Hennes far har ett namn som inte är för vanligt här heller.
Så jag ville inte ha ett Svensson namn på henne för det hade bara låtit konstigt.
Så jag vill inte att det ska bli att så många fler använder namnet.
Minns bara när bror döpte sin dotter. Namnet som valdes var inte alls vanligt då, för 6 år sedan.. Men nu heter just precis var och varannan unge det..
Känns det som iaf.

Så jag ber om ursäkt för att namnet hålls "hemligt".
Hon kallas nästan aldrig för det ändå här hemma utan det blir oftast;
Fisan, Mjölkbebis, Bajsbebis, Skruttan, Pluttan osv, osv i det oändliga,
och såklart Sprattlarn.
=)

Namnet ges dock ut via tex mail och såklart när jag pratar med folk, det är bara just på de "offentliga" delarna av den vida webben som det är hemligt. Ex. Facebook, Bloggen och Forum.

Så nu vet ni!
=)

Nyfikna kan fråga och lämna sin mailadress så får ni veta namnet.

Tjing tjing

Update:
Smeknamnet Sprattlarn uppkom redan när jag gjorde ett vaginalt ultraljud i vecka tio.
Så efter att ha levt med smeknamnet i så många månader så sitter det rätt hårt inristat i huvudet haha. Det är oxå en orsak till varför namnet aldrig kom ut på bloggen, det gick per automatik att fortsätta skriva Sprattlarn när hon väl var ute.

Kommentarer
Postat av: Fanny Samuelsson

Har funderat länge på va din lilla tjej heter så om du har lust får du gärna berätta de..:)Hoppas allt e bra med er annars..kram Fanny

2009-07-18 @ 23:40:43
URL: http://fannysamuelsson.blogg.se/
Postat av: Darya

Ohhh, vad nyfiken man blev nu! :) Jag har kallat min bebis för blobben sen allra första början och nu är det så inpräntat att jag är rädd att jag kommer kalla honom/henne blobben sen när den kommer ut också... Hehe

2009-07-19 @ 13:01:46
URL: http://darya.blogg.se/
Postat av: Erika

Ååh, jag har länge varit sjukt nyfiken på vad lillan heter så du får gärna maila det till mig :)

2009-07-20 @ 12:43:58
URL: http://dumman.blogg.se/
Postat av: Denice- Hampus mamma

Jag är supernyfiken på vad hon heter mejla gärna så jag slipper undra, har redan ett namn till en dotter om jag får någon så tänker inte sno det:)

2009-11-14 @ 21:33:47
URL: http://deniicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0