De gula och släkten.

Princess Di kom ut idag!
Hon hade med sig lite guld till mig.
Nej, såklart inte guld som i metallen guld.
Utan skogens guld!
Just precis, kantareller! Åh vad glad jag blev!
Så ikväll blir det en kantarellmacka innan jag går i säng!
Sötaste Di!

Det blev iaf en promenad med Di till stan och på en fika på Katten.
Vädret har varit toppen.
Efter fika så hittade vi Di's kusiner i parken så vi satte oss ett tag.

Sprattlarns pappa kom och gosade lite med henne i parken.
Men såklart så var hon aningens kinkig..
Tror att det delvis beror på ren otur i kombination med att när han dyker upp och hon redan är kinkig så blir jag lite mer nervös och det känner ju hon såklart av och blir lite mer kinkig.
Tror ju att han blir det oxå.
Det är synd.
Hon hade iaf en skrikstund nere i parken och folk kikade väl, men jag orkar faktiskt inte lägga mer tanke än så på det.
Det var iaf kul att Pascal kom ner och kramade lite på henne.
Han erbjöd oss att komma ner och umgås ikväll, men de skulle dricka ett par öl och jag kände att om Lillan skulle bli skrikig så skulle vi bara vara jobbiga i andras ögon.. Och jag känner inte för att vara ivägen och jobbig i andras ögon, även om jag tror att Pascal inte skulle ha så ont av det.
Dock sa han att han skulle kika upp en sväng imorgon innan han åker till Norge igen.
Men jag tror som vanligt inte på något innan jag ser det.
Inte när det kommer till honom.
Det är säkrast så om man inte vill bli besviken..

Så kvällen blev som så att jag åkte med min mor och moster till släkt ute i Brodalen.
De är ju från Stockholm egentligen, men har ju sommarstugan här.
Så vi passade på att hälsa på nu när de var här.
Det är alltid lika trevligt.
De kikade på Lillan och Lillan var nöjd med uppmärksamheten innan hon somnade i sjalen och sov gott.
Det är till och med riktigt trevligt när man träffar dem.
Den sidan av min släkt är helt underbara.
Med världens humor dessutom!
Vi räknade dessutom ut att jag har ca 16 sysslingar bara efter dem.
Jisses, Lilla Gun har 8 barn!!
Varav ett av dessa barn är min morfar.
Min älskade morfar!
Sedan har jag garanterat ett gäng sysslingar till på mormors sida och för att inte tala om min fars.
Äsch detta är ju lagom ointressant för er.
Men fick dessutom veta att det släktforskats ända tillbaka till 1500 - talet, så lite koll på släkten finns.
Det är kul.
Det var iaf mycket trevligt att sitta och tjata, och jag kom nyss hem, har bara hunnit ge lillan lite mat.
Hon ligger i sängen nu och verkar iaf nöjd, blir väl något att vara vaken inatt med henne istället, men det är det värt när jag haft så trevligt och hon ändå varit så nöjd hela kvällen.

Nu ska jag rensa lite guld och äta på macka!

Tjosan i trosan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0