Varför!?

Varför är det så svårt för vissa människor att hålla sina löften och vara ärliga!?
Vad är det som gör att vissa människor känner att de måste gå runt och småljuga hela tiden.
Bryta de få löften de avger?
Vad är det dessa människor saknar?
Självkännedom?
Självrespekt?
Självkänsla?
Självförtroende?
Eller har de helt enkelt inte fått lära sig att det är fel att ljuga och att inget bra kommer av lögner..?
Jag fick iaf lära mig det när jag var liten och har hela mitt liv levt efter det gamla talessättet "Ärlighet varar längst".
Och vet ni vad?!
Det varar faktiskt längst.
Det har aldrig slagit fel.
Om man inte lärde sig detta som barn så kanske det är dags att göra det när man är vuxen.
Dags att ta ansvar för sig själv, vad man säger och vad man gör.
Det är dags att växa upp när man ändå nått vuxen ålder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0