Vaccinering

Idag fick så äntligen Sprattlarn sitt fem månaders vaccin.
En månad senare.
Men de vill ju inte ge det när de är lite krassliga och eftersom Sprattlarn haft feber i mer eller mindre tre veckor i och med förkylning och tänder som kommit så har det inte blivit förens nu.
Sprattlarn har två små söta gryn nere nu!
Hon hade gått upp i vikt men inte vuxit mer än några millimeter på längden.
Men det gör inget.
Hon är lång ändå.

På hemvägen fick vi sällskap av Maisa.
Trevligt värre att få gå och tjata lite med henne innan hon började jobbet.
Sprattlarn somnade på vägen hem och stensov fortfarande när jag var nästan hemma.
Så då gick jag in till Natta och drack en kopp te.
Sprattlarn parkerade jag utanför köksfönstret så jag kunde se henne hela tiden ifall hon skulle vakna.
Men icke.
Hon stensov fortfarande när det var dags att gå hem för att lämna henne till Sara så vi kunde åka till Torp jag och Tessan.
Vaknade inte till riktigt förens vi kom in hos Sara.
Då hade jag ändå lyft upp henne ur vagnen och gått bort med henne.
Hos Sara hade tydligen allt gått väl.
Sprattlarn hade ätit mer än vad som är normalt för henne.
Först 150 ml direkt när vi kom upp, sedan en flaska på 120 ml och sist en på 90 ml.
Plus att jag precis ammade henne!
Hon har aldrig fått i sig så mycket mat innan.
Jag är glad och nöjd med dagen idag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0