Utredning..

Idag var vi till bvc igen.
Sprattlarn hade inte ökat så särskillt mycket i vikt.
Hon frågade om det var ok att hon ringde och rådfrågade läkaren om vad som ska göras.
Självklart var det det.
Så nu ska det utredas varför Sprattlarn inte går upp i vikt.
Ett urinprov ska tas.
Det är min uppgift.
Lätt va!?
Haha, det ska bli intressant detta.
Får se om min idé funkar på hur detta ska kunna tas.
Har ni några idéer så hojta.
Fler idéer skadar ju inte att ha på lager ifall min inte fungerar alls.
Haha.
Sedan behöver jag ha reda på allt vad Haren var allergisk mot som bebis och barn.
Man vet ju aldrig, det kan ju vara något sådant bakom oxå.
Håll en tumme med mig hörni för att det inte är någon allergi!
Helst vill jag att de inte ska hitta något alls utan bara konstatera att Sprattlarn inte ökar så snabbt och mycket i vikt men är fullt frisk på alla sätt och vis och mår bra ändå!
För det verkar hon ju göra på alla sätt!
Hon skrattar och ler och verkar inte vara efter de andra barn som är jämngamla som jag mött iaf.
Ändå kan jag inte låta bli att oroa mig för en utredning...
Vill ju inte att de ska hitta något konstigt.
Dock är det ju bra om vi får veta det redan nu om det är något.
Nåja.
Håll en tumme för Sprattlarn hörni!
För att inget ska vara konstigt och inga allergier.

Föresten så tänkte jag på det för några dagar sedan.
Jag var inne på Alex Schulmans blogg och såg några kort på Carlie.
Hon verkar inte tjockare än Sprattlarn någonsin varit, utan snarare vara ungefär samma i tjocklek.
Ändå har jag inte fått läsa någonstans att de gnäller på hennes vikt på deras bvc.
Ja, vad ska jag säga..?
Ibland förundras jag över att det är så at vissa barn "får lov" att vara mindre medans andra, så som Sprattlarn, inte får vara det utan att det är "onormalt".
Det är trist..

Kommentarer
Postat av: Cristin

Vi får hoppas allt är bra med henne i a f, vissa bvc sköterskor är ganska petiga när det gäller vikt. Barn är ju jätte olika vissa är väldigt tjocka medan andra är lite nättare, jag tror det är ganska normalt så länge allt annat är bra. Typ äter och verkar nöjd, vilket du säger att hon är. Oroa dig inte för mycket kusin!

2009-12-11 @ 21:38:38
Postat av: Jessica

Hallojsan! Man kan lägga en steril kompress i blöjan och sen vrida ur den i ett rör eller så! :) Så gjorde de på neo!

2009-12-12 @ 00:17:26
URL: http://jessicaholmberg.blogspot.com
Postat av: kimberley

Får ja fråga hur mycke hon väger ch hur lång hon är? Så svårt för på bilderna tycker ja hon ser normal ut, ja har ju iof en liten knubbsäl hemma;)

2009-12-12 @ 02:25:30
Postat av: Sussi

Av mina 4 kids så har 2 av dem inte ökat i vikt som de ansågs borde göra. Men har aldrig behövt utreda detta. På mitt bvc görs inte det så länge barnen verkar friska och glada för övrigt. De fick sina egna kurvor istället. Skitbra :)

2009-12-12 @ 06:24:03
Postat av: Malin - Mamma till Elise

Hoppas det går bra med utredningen.



Elise ökar heller inte så bra i vikt, varannan gång går hon upp bra och varannan går hon upp dåligt eller så går hon ner i vikt. Så länge dom är pigg och glad tycker jag det inte ska spela så stor roll, alla barn växer ju olika, viss mycket, vissa normalt och vissa lite mindre.



På ditt bvc hur många gram är bra att ha gått upp? här är det 150g i veckan.

2009-12-12 @ 15:55:27
URL: http://malinmedk.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag är helt säker på att de inte kommer att hitta några fel på henne utan att hon bara är liten av sig men det är ju jättebra ifall det skulle vara något att de tar det på allvar och kollar upp det, jag tror inte du behöver oroa dig alls. Även om det är lättare sagt än gjort :)



Skitsnygg design förresten och GRATTIS moster till flickan :)

2009-12-12 @ 16:40:50
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Postat av: Kia

Usch vad tråkigt att de är på dig så mycket om hennes vikt, men samtidigt är det ju skönt att få det utrett. Förhoppningsvis (och troligtvis) kommer de ju bara konstatera att hon är fullt frisk..



Min lilltös har inte börjat öka i vikt än och mjölken räcker inte till så jag måste ge henne ersättning. På Måndag ska vi på extrakoll på BVC och jag hoppas att hon har ökat då..



Ta hand om dig!

2009-12-12 @ 18:02:46
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: carina

Ingen av mina 2 har varit några knubbiga keruber, utan långa o smala..lilleman är lite mulligare nu när han fyllt 3 år. Utreddes för laktos,gluten o s v men hittades inget "fel"..De tyckte oxå hans huvudomfång var för litet så de röntgade hans huvud från massa olika håll för o se om fontanellen slutit sig för tidigt men icke något FEL där heller, har bara något litet huvud...så de behöver inte vara något som är fel. Bara så jobbigt om de små blir sjuka o äter sämre än vanligt när de inte har något "extrahull" o ta av..Kram på er

2009-12-14 @ 22:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0