Sova kan man göra när man är död.

Detta verkar vara Sprattlarns motto.
Mellan 11.00 och 18.00 så sov Sprattlarn tio minuter,
Sedan somnade hon i en timme, det var den mest oroliga sömn jag vart med om.
Hon vaknade var femte minut och var ledsen.
Nu är hon uppe och vaken igen.
Jag ger henne mer mat och hoppas att hon somnar ordentligt nu.
Detta är enda gångerna hon är så ledsen att man inte kan lägga ifrån sig henne en enda minut ens.
Såna här dagar då hon vägrar sova trots att hon är konstant dödstrött.
Jag förstår inte hur hon orkar, jämngamla barn sover det tiodubbla mot vad Sprattlarn gör.
Äldre barn sover oxå mer.
Jag tror till och med att kompisens treåring sover mer de dagar han sover middag..
Jag är trött...

Det är tur att Sprattlarn är så söt att jag inte kan låta bli att älska henne till och med när hon är arg och skriker.
Att hon sedan är ännu sötare när hon sover gör ju att det värker i hjärtat av kärlek till det lilla livet. 


Kommentarer
Postat av: carina

haha känner igen det där...William sover fortfarande i min säng o vaknar typ varje natt o frågar efter natten o annat...ibland bara ledsen..o han är ju drygt 3 år nu, suck..o sova middag?? vad är det undrar han..bara när vi åker bil som han slocknar!!

2009-12-23 @ 20:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0