Som ni förstod

Som ni nog förtod från förra inlägget så tvättar jag idag.
Tack gode gud för Sara som kom ner och hjälpte mig med Sprattlarn så jag kunde gå ut trots att hon var vaken.
För inte förens nu har hon somnat.
Det är konstigt.
Förr sov hon klockan 19 varje kväll och sov för natten, sedan vaknade hon klockan 07 igen.
Nuförtiden så somnar hon mycket senare men vaknar lika tidigt.
Dessutom så sover hon knappt något på dagen längre.
Jag fattar verkligen inte hur hon orkar.
Att hon sedan just nu är i en period när det inte duger att ligga på golvet (tror det är fler bissar på väg) så blir det att bära henne mycket och när jag inte orkar stå och gå så hamnar vi framför tv:n eller datorn.
Med henne i famnen såklart.
Detta gör ju då att mitt hem ser ut som om ett världskrig utkämpats här.
Det är mindre roligt..
När hon väl somnat på kvällen nu, så orkar jag helt enkelt inte ställa mig och städa.
Det är för sent för det.
Klockan 22 på kvällen känns inte som en bra tid att göra det.
Speciellt inte med en granne som gärna gnäller för minsta lilla.
Det är illa nog att jag inte hinner äta alls förens hon somnat.
Det inebär att jag hinner äta ungefär en gång om dagen och det är inte förens efter 22 på kvällen just nu.
Härligt va!?
Det är tur att jag inte tycker det är så jobbigt att bära runt på henne.
Jag umgås gärna med henne.
Det tråkiga är att jag får lite panik över hur mitt hem ser ut och att jag knappt hinner få i mig mat.
Hoppas tanden kommer ut snart så hon kan roa sig själv på golvet igen som hon ändå alltid kunnat förr.
Bara en stund då och då skulle ju inte skada.
Min söta lilla råttunge sussar iaf gott och då känns allt bra trots allt annat.
Hoppas hon drömmer söta drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0