Lögnaktiga läkare!

Idag ringde telefonen när jag var som mest upprörd och ledsen.
Det var någon från Uddevalla sjukhus.
Tydligen ska vi inte alls till någon dietist så som läkaren sa.
Han sa att han skulle skicka en remiss till en Dietist, endast.
Nu fick jag veta att vi inte ska till en dietist, utan till andra läkare.
Som ska undersöka Sprattlarn.
Jag frågade vad för undersökningar de skulle göra.
"Kroppsliga" var det enda svar jag fick.
Jag frågade flera ggr, men fick inte mer till svar än så.
Jag vill inte.
Jag sa att de fick sätta upp en tid och så får jag ringa och avboka om jag inte känner för det.
Jag blir ärligt talat förbannad.
Varför säger han att vi ska till en Dietist när vi inte ska det?
Varför kunde han inte sagt det där och då att det skulle undersökas ytterligare istället för som han sa till mig, att det inte är något fel på henne och att det inte är mycket att göra åt annat än att kanske skriva ut lite vräkigare mat.
Jag är riktigt, riktigt arg!
Jag vill veta vad för undersökningar det är som saken gäller.
Ska de ta prover?
Ska de dra och slita i henne?
Det kan de bara glömma!
Hon är pigg, frisk och glad!
Utom när hon vägrar sova.
Men ett sjukt barn sover!
De gör oftast inget annat än sover!
Det var inte detta han frågade mig om det var ok.
Det var en dietist jag godkände, inte detta.
Jag ska ha tag på bvc här hemma så fort julen är över.
Måndag morgon är det jag som sitter med telefonen i handen och ska ha tag på dem och höra vad tusan de har att säga om saken.
Hon som ringde om tiden sa inte ens vart jag skulle och jag som redan innan var så upprörd tänkte inte på att fråga.
Söta Jeanette har sagt att hon följer med mig.
Tack o lov för det.
För jag klarar inte av att åka ensam och vet ingen annan..
Detta var verkligen som grädde på moset.
Jag vill bara gräva ner mig tills Februari eller Mars.
Det hade varit bra.
Ännu en gång fr jag bekräftat varför jag avskyr läkare och undviker sjukhus i längsta möjliga mån.
De är SVIN som inte tittar på människor!


Kommentarer
Postat av: emma

Hm varför är du så negativ till läkarna? De vill bara sprattlarns bästa. Sen är det minst lika sjukt att inte sova nått som att sova en massa . kanske bör du ta henens sömn problem som ett tecken på att nått kanske inte är som det borde istället för att reagera med ilska.

2009-12-24 @ 07:57:45
Postat av: Joanne

Hej Emma

eEftersom du inte lämnade varken mail eller blogg adress så svarar jag här.

Jag har flera ggr tagit upp att hon sover väldigt lite och de bara ignorerar mig hela tiden.

De verkar inte anse att det är ett problem sålänge de inte sover hela tiden.

Och ja jag är negativ till läkare efter att ha blivit feldiagnosticerad (stavning?) flertalet ggr bla så att jag gick med en söndrig lunga i över en månad.

Jag hatar lögnare, så ja jag är arg på läkaren eftersom han ljög för mig dessutom!

2009-12-24 @ 12:57:28
URL: http://sprattlarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0