Intressant

Fick höra en mycket intressant sak idag.
Ni må tro det är lustigt.
Man blir arg, ledsen och skrattar på samma gång.

Idag fick jag höra att jag inte matar mitt barn.

Kompisen kom ner och berättade för mig att en kompis till henne (jag kände denna tjej förr i tiden) sagt till henne att hon hade hört att jag inte matade mitt barn och att hon därför inte går upp i vikt.
Min kompis satte nära nog i halsen vad jag förstod det och sa som det är.
"Hon gör ju inget annat ÄN matar nästan!"
För ja, så ligger det till.
Jag matar och matar och matar.
För vad ska jag göra?
Hon äter ungefär hälften av vad jämngamla gör, så jag ger henne mat oftare helt enkelt för att få i henne mer.
Men mycket mer kan jag inte göra faktiskt.
Jag går med på alla undersökningar de vill göra, även om jag finner dem onödiga när mitt barn så uppenbart är lyckligt och piggt.
Ja, vad mer kan man göra..?
Så får man höra sånt..
Då blir jag ledsen, arg och kan inte låta bli att skratta åt hur dum denna tjejen måste vara som tror något sådant om mig.
Hon har känt mig och borde veta bättre.
Hoppas nu vid gudarna att inte fler är så pantade att de tror på något så idiotiskt.
Idag blev jag arg och ledsen men skrattade ändå på samma gång.
Skumt va!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0