Inget fel!

Ja.
Läkaren tittade på Sprattlarn.
Läkaren vägde Sprattlarn.
Läkaren mätte Sprattlarn.
Precis som de på bvc gör.
Läkaren konstaterade:
Inga undersökningar eller tester behöver göras.
Hon är ju glad och nöjd.
Så länge vikten inte dippar under den kurvan hon ligger på nu (-2) så är allt frid och fröjd.

Jaha.
Inga allergitester, ingenting.
Hon är frisk.
Vad förvånad jag blir.
Nu kanske folk förstår varför jag tyckt att ytterligare undersökningar varit onödigt.
När både jag och läkare (ja alla faktiskt) kan se att flickan mår bra, varför slösa tid och energi på att åka land och rike runt för att träffa olika läkare som alla säger att hon mår bra och inga tester ska göras!?
De har inte kollat upp allergier eller något alls ffaktiskt för att de anser det vara onödigt.
Jag anser det vara onödigt att alls ta upp den tiden från de läkare jag var hos idag när det garanterat finns barn som bättre behöver det.
Det var inte vanliga bvc läkaren jag var hos idag liksom.
Hans tid har jag inget emot att ta upp om det är så.

Nej.
Lillan är frisk, glad och lycklig!
Precis som jag sagt hela tiden.
När hon börjar bete sig underligt, då är jag den första som ringer till läkarna och ber om hjälp.
Annat ska ni inte tro.
För självklart vill jag att hon ska må bra.
Men jag som mamma känner faktiskt mitt barn och märker om hon inte mår bra.
Lycklig bebis, Lycklig mamma.
Ja, nu är vi nöjda och jag kan sluta bry mig om detta mycket mer, iaf sålänge hon följer -2 kurvan.
De nere på bvc kan oxå sluta bekymmra sig.
Skönt!!

Kommentarer
Postat av: Emma

ja men då så,,, va skönt! =)

men då har ju allt oxå haft sin gilla gång o läkaren har gjort sitt utlåtande. synd för dig att du behövt oroa dig så mkt över vad de ska eller inte ska göra med stumpan.

2009-12-29 @ 19:09:43
Postat av: Kia

Åh vad skönt för dig!

Hoppas nu att ni slipper mer tjat och fler undersökningar när det så uppenbart inte behövs..

2009-12-29 @ 21:19:03
URL: http://kiaskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0