Hemma igen.

Åkte inte hem igår som ni nog förstår.
Syster och jag åkte in till Liseberg och gick på julmarknaden där inne.
Syster hade rätt, det var inte så mycket att se.
Men nu kan jag iaf säga att jag vart där.
Tyvärr blev det ännu mer och värre bråk senare på kvällen.
Så vi somnade ovänner allihopa.
Eller, somnade och somnade.
Jag hade tänkt se klart en film som jag hade börjat på, men det fick jag inte.
Orsaken?
För att jag bad mor flytta sig från soffan så jag kunde bädda för mig och lillan som skulle sova där.
Hon hade ändå kommit in i filmen efter ca 30 minuter och låg ändå och halvsov.
Då tyckte jag att hon kunde flytta sig så jag kunde få bäddat, hon hade ändå egen madrass att bädda.
Då blev det ett himla liv och jag fick inte se klart filmen.
Somna var en omöjlighet.
Syster hade hämtat en katt som skulle flytta till nya ägare idag som jamade konstant, dock, när den tystnade så satte antingen mitt eller systers barn igång.
När vi så hade tur att djur och barn sov, då började min mor snarka..
Så jag har inte sovit inatt nästan.
Vi packade ihop oss och åkte hem nästan med en gång vi vaknat.
Det var meningen att vi skulle handlat idag, men eftersom jag tydligen inte själv får bestämma över min ekonomi så  har jag inte lust att handla med dem.
För då skulle de shoppat ihjäl sig och sedan tittat på mig, om jag ville ha något, som om jag var dum i huvudet.
Så när jag fick frågan i morse om jag ville åka hem med en gång så sa jag att det inte spelade mig någon roll.
Hemma är jag igen iaf.
Det är skönt.
Här är allt MITT!
Dessutom är det varmt här.
Jag är lagom förbannad på min familj..
De har en förmåga att föra över alla sina dåliga egenskaper på mig.
Tydligen är jag otacksam (trots att jag är den som alltid säger "tack" för allt till skillnad från dem)
Jag kan aldrig erkänna att jag har fel och be om ursäkt (trots att jag aldrig hört orden komma ur deras munnar, att de haft fel och att de ber om ursäkt. Jag säger dessa saker när jag har anledning att göra det)
Plus massa mer som de sätter som mina egenskaper trots att jag kan motbevisa dem.
Vilket de inte kan.
För de enda de kommer överens med i längden är varandra..
Jag älskar min syster och min mamma, men jag tycker inte alltid om dem.
Detta är ett sånt tillfälle..
Jag tycker inte om dem det minsta lilla just nu.
Syster ska ha tack för att hon följde med mig på julmarknaden, för det var hon nog inte så sugen på egentligen.
Men det är allt.

Äntligen är jag hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0