Fika

Idag ringde Jeanette och var sugen på sällskap.
Så vi tog på oss kläder, jag virade på mig sjalen och packade ner Sprattlarn i den och gick.
Det hade varit en omöjlighet att ta vagnen.
Jag hade suttit fast då innan jag ens kommit av luftgången.
Oplogat var det och det har inte heller plogats under dagen.
Men vad fint det är när det inte är saltat och äckligt!
Så mig gör det inte så mycket.
Mycket tjat och trevligt vart det hos Jeanette.
Hon puschar mig ibland att testa saker och inse att det inte är farligt.
Som med Sprattlarn tex.
När hon ska sova så somnar hon alltid i min famn.
Jag "nattar" henne i min famn alltid, dag som natt.
Idag tyckte Jeanette att det skulle testas att lägga ner henne i Nova-Li's säng när hon blev sämnig och se om det gick bra att hon somnade sig själv.
Jag är inte så feg när Jeanette är med så detta gjorde vi.
Sprattlarn sov efter fem minuter och inget skrik alls.
Lite gnäll en eller ett par ggr, men sedan sov hon... I en TIMME!
Jag vart aningens chockad.
Men glad.
Så jag får nog börja försöka med detta på dagarna.
För på nätterna vill jag att hon sover i min säng.
Fast hon borde kunna somna själv där med iofs.
Men jag undrar jag om hon verkligen går med på samma "behandling" hemma i sin egna säng..
Känns inte som om hon kommer göra det.
Det har aldrig gått förr utan att hon gallskrikit och mitt hjärta inte kunnat med.
Testa går ju iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0