En katt mindre.

Ja, idag fick min mor hämta Ugly.
Det har kissats i min säng.
Mindre poppis kan jag meddela.
Jag kan inte vara dödssäker på att det är just Ugly, men innan hon kom så skedde det endast en gång och det var när jag var borta två nätter och Spooky endast hade vakt som såg till honom och Link.
Kan inte svara på vem det var då.
Kan inte svara på vem det var nu heller.
Men eftersom det hänt flera ggr sedan Ugly flyttade in, så kände jag att det var droppen i morse.
Jag har inte tiden att stå i tvättstugan och tvätta täcken, jag har tvätt nog, nu när jag har Sprattlarn.
Synd är det dock för Spookys del..
De har haft så roligt med varandra han och Ugly.
Men som sagt så orkade jag inte mer nu.
För inte nog med nedkissade täcken som måste tvättas titt som tätt, så har Ugly en förmåga att sno nappar och vällingflaskor hela tiden.
Tuggskador på dem är inget jag vill ha kan ni nog förstå.
Ugly är en jätte trevlig katt som aldrig kissat inne hos min mor vad jag vet (kan ha med att vi har olika strö i lådorna att göra..).
Jag kommer sakna henne samtidigt som jag tycker det är skönt.
För hon låg alltid och gosade, det var mysigt.
Så nu har vi två katter och för stunden får det räcka.
En vacker dag hittar jag kanske den perfekta kompisen till Spooky, men för nu så får han nöja sig med Sprattlarn, Link och mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0