Dietist!?

Idag har vi knappt varit hemma alls.
Vi vaknade och kilade till Bvc för läkarbesöket.
Sprattlarn hade gått upp över 200 på en vecka vilket var mer än bra.
Hon är ju en varannan vecka bebis känns det som.
Läkaren pratade med henne och tittade på henne.
Urinprovet hade inte visat på något konstigt alls.
Läkaren trodde inte att det var något som var fysiskt fel på Sprattlarn som orsakade dålig viktuppgång.
Dessutom sa han att hon ju var pigg, glad, aktiv och frisk.
Hon var precis lagom i utvecklingen oxå.
Så han var inte orolig alls.
Men föreslog ändå att skicka en remiss till en dietist i Uddevalla.
Han undrade om jag tyckte det var ok.
Jovisst kan jag kila till en dietist med Sprattlarn.
Inte för att jag riktigt förstår vad det skulle hjälpa.
För ser hon att Lillan mår bra så finns det ju ingen  orsak att skriva ut recept på annan välling med ännu mer berikningar i väl?
Jag är inte så förtjust i det där med att allt är berikat hela tiden.
Det pajar magen!
Men just nu gör jag allt de förslår sålänge det känns ok att göra det.
Så håller de sig väl nöjda iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0