Namngivardag..

Ja jag sitter och funderar på detta.
Jag har idag ringt till Skatteverket och beställt ny namnblankett till Sprattlarn. Vi ska lägga till ett mellannamn.
Hon ska få sin fars efternamn som mellannamn.
Flickan kommer ha så många som 5 namn!
Lite mycket tycker jag väl egentligen, men vad tusan, kärt barn har många namn säger de ju och det är inget av namnen jag skulle vilja ta bort.

Mina funderingar rör mest när, var, hur och vilka!
När ska man ha namngivardagen?
Var ska vi vara?
Hur ska det genomföras, mat, dryck, lek eller annan rolig sysselsättning..?
Och VILKA ska man bjuda?
Bara familjen?
Vännerna?
Bara vissa vänner och hela familjen?
Eller bara vissa från familjen och många vänner?

Märk väl att i min värld så ingår även kusiner och mostrar och sånt i Familjen, det är inte bara mamma pappa och syskon som gäller där.
Så vet jag inte alls hur Haren tänker.. Har inte pratat med honom om detta sedan han precis fått veta att hon var hans och då bara någon lös mening.
Ska man bjuda hans familj? Då menar jag INTE kusiner och sånt för hans familj är bara FÖR STOR!
Men hans mamma (tror ni hon tar sig upp från Frankrike!?) & Pappa.
Syskon?
Jag vet knappt hur många han har och de bor utspridda överallt..
Har inte ens träffat alla..
Fy, måste fråga honom om han ens själv är i Sverige den dagen när jag väl bestämt datum.
Attans människa till att inte kunna vara hemma!
Nej, jag vet att han har sin rätt att resa och jag tycker faktiskt oftast att han ska göra det med, men det blir svårt med sånt här då..
Ska man bjuda hans familj även om han själv inte kommer?
Och vilka ska bjudas i så fall?
Nej, nu blev det för mycket i mitt huvud..

Petra ska iaf bjudas, allt för att hon ska ta sig hit och hälsa på oss!
Men annars i vän väg?
Jag skulle vilja bjuda massor, men orkar nog inte med det eller har råd heller för den delen.
Alla de närmsta vännerna vill man ju ska komma egentligen..
Suck.
Som sagt, för mycket i mitt huvud.

Kommentarer
Postat av: becka

Mina stora barn har också fem namn var pga att de även har sin fars efternamn och min lilla har fyra namn, tycker det är lite kul med många namn även om jag själv bara har två förnamn och ett efternamn:-)

2009-08-04 @ 21:32:09
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0