Ljög igen

Det blev inte sista inlägget.
Sitter här trött.
Klockan är snart 3 på natten.
Jag vet att Haren kom till Lysekil i torsdags.
Fredagen har gått och inte ett ord har jag hört ifrån honom.
Emelie tycker att jag borde höra av mig till honom och säga som det är..
Att mina bloggläsare med största sannolikhet både känner och känner igen hans dotter bättre än vad han själv gör.
Om hon låg brevid fem andra barn skulle han antagligen välja fel unge, detta trots att hon är en kopia av honom själv.

Jag kommer antagligen bara få höra att det var egoistiskt av mig att behålla henne igen..

Att han måste leva sitt liv först.

Och att han inte kan vara någon bra pappa om han inte är nöjd med sig själv först.

Så därför måste han göra "sitt" först, sedan kan han vara pappa..
När är det undrar jag, men inget svar får jag.. och jag har en känsla av att han kommer låta som Alfons.. "Jag ska bara.."

Var svaret jag skrev till Emelie
Emelie sa då att;

Men då kan du kontra med att du sa från första början att han behöver inte vara med och att han valde det helt själv när han fick reda på att han var "pappa"!

Visst har hon en poäng...
Jag var inte den som satt och sa att han skulle vara med på detta..
Det var han.
Jag var inte heller den som sa "Jag ska vara med så mycket det går"..
Det var han.
Nu undrar man när "så mycket det går" är.
Imorgon?
Om en månad?
Om ett år?
Om tio år?
Han ska bara..
Undra när "bara" är slut..
Undrar om det inte går att kombinera?
Undrar om han bara tycker att det är häftigt att vara "pappa", men inte att vara en pappa.
Tiilis pappa...

Nej, jag är trött...
Man ska nog kanske bara ignorera vad jag tänker när min hjärna är trött..
Den är inte att lita på.
Men jag undrar när?
Och är rädd att "ska bara" kommer komma ivägen för vad han själv egentligen vill oxå.

........


Kommentarer
Postat av: Gubbfan

Det är svårt att vara människa.

Det är svårt att veta vad man egentligen vill.

Det är ännu svårare att våga erkänna för sig själv och andra vad man vill.

Varken du eller tösens biologiska pappa har det lätt.

Men....

Man kan ha en biologisk pappa och en social pappa. Den sociala pappan är, enligt min erfarenhet, viktigast för den lilla och för stora människan.

Så bry dig inte om den människan som du kallar "Haren". Han kommer eller kommer inte, men det får bli på tösens och dina villkor.

Lev ert liv, kanske tillsammans med en ny pappa så småningom.

Ni kommer att ha nog av bekymmer med Tiilis skola och de resurser som man anser att man vill "offra" på det viktigaste vi har, nämligen barn och ungdomar.

2009-08-22 @ 11:13:40
URL: http://gubbfan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0