Fick veta

Fick idag veta att Haren tror att smeknamnet "Haren" står för en fegis som försöker fly.
Stackarn, kan förstå att han har ont av det, men det är hans egen inläsning av ordet, vilket säger rätt mycket.
Undrar jag om det snarare inte är han som anser att han är en fegis som flyr.
För det är inte så jag ser honom faktiskt.
Det är inte heller det "Haren" står för.
Förklaringen till hur smeknamnet uppkom, nej det är INTE menat som ett öknamn utan just smeknamn, är att innan jag visste hur han skulle göra, om han skulle vara pappa eller inte. Höra av sig eller inte osv osv, så omtalade jag honom som Spermaharen.
Just eftersom man måste förtjäna att få kallas pappa, det är inget man är per automatik bra för att man bidrog med en liten spermie.
Att det sedan har fortsatt med förenklingen Haren är för att jag inte ville skriva ut hans namn i början innan han sagt att det var ok.
Efter han gett tummen upp dock så har det hängt kvar för att mina läsare då vet vem tusan det är jag pratar om!
De flesta som läser är nämligen inte Lysekilsbor och har den kollen som folk här har, utan andra bra människor.
Så...
Summa kardemumma.
"Haren" är tänkt som ett smeknamn numera, inte ett öknamn eller skällsord.
Inte heller som för att kalla honom fegis, utan numera är det snarare ett ulligt, mjukt, litet sött djur, eller..
Haren = Pascal = Tiilis Pappa.
Inget illa menat.
När jag menar illa så har jag många bättre ord att använda..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haren är ett bra mycket bättre smeknamn än Sperman eftersom han inte är pappa åt henne, ännu.

Fast han kanske kommer fortsätta vara en hare länge, time will tell :)

2009-08-22 @ 23:29:36
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Men stackarn då... nog för att det kanske var lite nyttigt hatt han trode det..men bättre hade varit om han tog till sig det och bättrade sig. Men antingen så får han sluta lova en massa..eller så får han lära sig vvad det innebär att vara pappa.. på håll..

2009-08-23 @ 10:00:13
URL: http://mammajeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0