Faffa i Parken

Natta kom hit och vi tänkte bara ta det lugnt och kika på film ikväll.
Hennes karl skulle vara otrogen med sin andra flickvän (gitaren) en stund.
Så hon ville joina oss och vi blev bara glada.
Men hon hann inte mycket mer än komma så ringde min mor och frågade om vi inte skulle med ner till parken och kika på någon komisk teater.
Jo, sure fine sa vi och jag virade på sjalen och petade ner Sprattlarn i den så gick vi.
Det var mycket roligt och trevligt, jag skrattade både högt och länge, Sprattlarn sov som en stock i sjalen på mig och stördes inte av varken mitt skratt eller sång och musik.
I pausen så såg jag Sprattlarns Farfar stå i andra änden.
Jag är ju egentligen en väldigt blyg människa även om väldigt få känner till den sidan hos mig.
Så när min mor frågade om jag inte skulle kila dit och säga hej så vågade jag faktiskt inte..
Men bra som min mamma är ibland så sa hon; "Jag ska iaf gå bort och presentera mig!"
Bra gjort mamma, då kan ju inte jag stå kvar som ett fån utan får snällt följa med.
Bra det!
Så vi fick pratat lite med Farfar och han fick sett henne en liten stund även om hon gjorde sitt bästa för att i sömnen gömma sig i sjalen mot mitt bröst.
Fick veta att Haren tydligen kommer redan den 20:e och inte den 22:e som han tidigare sagt till mig.
Får se när, om och hur han hör av sig till oss.

Mycket trevlig kväll blev det iaf och jag är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0