Blir värre...

Sitter och pratar med raraste Emelie på msn nu.
Och vi funderar nu..
Hur kommer det sig att folk alltid ska tala om vad som komma ska?
Dessutom alltid med orden "Vänta bara..."?
Detta är intressant tycker jag.
När jag var Gravid så fick jag allt som oftast höra:
"Passa på att sova nu för det kommer du inte få göra när den lilla väl är ute".
Jaha ja.. Lillan kom ut och jag får sova hur mycket jag vill.
Jag sover nästan mer nu än innan, för nu vaknar jag inte så fort jag ska vända på mig, har ont när jag ska vända mig eller legat stilla för länge.
När Lillan nu kommit ut och jag tycker att det är förvånandsvärt lätt med spädis så kommer nästa...
"Vänta bara tills hon blir äldre, då blir det ingen vila" ect, ect..

Varför måste folk måla fan på väggen? Som Emelie säger.
Vad är det som säger att mitt barn kommer bli en "djävulsunge" bara för att andras barn varit det?
Och även om hon blir det, vad gör det för nytta att tänka på det redan nu!?
Det kommer väl gå bra ändå!
Jag är ju faktiskt inte dummare än att jag inser att det kommer bli mer jobb och mindre tid ju äldre hon blir.
Detta är inget jag behöver få omtalat för mig titt som tätt.

Vänta bara hörni!
Ni ska få se att det kommer bli en dans på rosor detta ;P
Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0