Snö

Till skolan idag för worshop.
Massa lekar och roligt var det. Man borde ha lek i skolan minst en gång i veckan!
Riktigt roligt var det och efter workshopen så var det lite grupparbete, men hela gruppen för omväxlings skull.
Massa utsvävningar och skratt, men vi får alltid jobbet gjort!
Nästa vecka är det två examinerande tillfällen om jag inte minns helt fel. Gestaltande och litteraturseminarium. Skadad som jag är så ser jag fram emot det! =)

När det väl var dags för hemgång så slapp jag ta bussen och fick skjuts av Peter.
Men först fick vi leta fram bilarna under snön.
Henric hade oxå lite problem med att hitta sin haha.
Helt insnöade var de nära nog och pojkarna fick hjälpa ett par andra att få sin bil från parkeringen, snövallen framför deras bil gjorde att de inte kunde lämna sin parkeringsruta.
Snö upp till knäna hade vi innan vi satt i bilarna och var påväg hem.
Jisses vad det har snöat idag i Trollhättan!
Hela dagen har det fallit snö och hela skolan såg ut som en snögubbe, varenda bil längs med gatan när jag gick till skolan var gömda under snö och trottoarerna hade säkert en meter djupsnö längs med husen.
Skadat och så roligt och vackert på samma gång.
Väl hemma i Uddevalla upptäcker jag att det inte snöat alls, jag som var helt förberedd på att få stå och skotta på dagis när jag kom dit.
Men nope, här ligger det varken mer eller mindre snö än det gjorde igår.

Har betalat mina räkningar idag och det är alltid lika skönt när det är gjort!
Sitter och räknar och räknar på hur mycket pengar jag egentligen har..
Hade behövt spara undan massor av pengar till en viss sak som jag hemskt gärna vill göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0