Mat..

Sprattlarn har ätit jättedåligt eller jättebra varannan dag sista dagarna.
Lite enerverande är det när allt jag fått i henne idag är ett par skedar av lunchen och ett par skedar av middagen.
Hon har fått välling och en risifrutti.
Så har hon iaf fått i sig något idag.
Jag ska ställa mig och steka pannkakor om en strax här.
Det borde ju gå att få i henne av dem iaf hoppas jag.
Gröten brukar ju heller aldrig vara några problem.
Det är underbart de dagar som hon äter toppen bra dock, för så blir det varannan dag, då äter hon som en häst istället.
Gott det.

Hon har bara ställt sig upp ett par gånger till, men det är framsteg det med.
Så jag gissar att deta med maten beror på en utvecklingsperiod.
Hon lär sig!
Då är det svårt att koncentrera sig på mat och annat nödvändigt tydligen hehe
Sötnöten sitter här i mitt knä och verkar lite trött ännu.
Nu ska det göras pannkakor.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej!

Ska säga till dig som de på bvc sa till mig när Emilia sturlade med maten, jag ville inte lyssna på dom då, men nu efteråt så vet jag att de hade rätt.(det var inte gujje utan barnläkaren som sa detta)



Stressa inte upp dig själv för mycket om hon äter dåligt en dag, barn gör ofta så att de äter mycket en dag och lite nästa, speciellt när de är i en viss ålder, typ nu.

Ge henne heller inte mer mellanmål än normalt bara för att hon ska få i sig något, det gör bara att hon inte blir riktigt hungrig till de riktiga målen. Vilket i sin tur leder till att hon inte äter ordentligt pga det.



Jag om någon vet hur jävla svårt det är att lägga ett barn på kvällen när man i ett sista desperat försök för att hon ska äta har gett henne russin bara för att hon inte ätit något, då menar jag verkligen inget alls, under en hel dag. Jag fick inte i Emilia ens några tuggor, dessutom vägrade hon vällingen, så jag fick verkligen inte i henne något alls. Hon åt inte ens varannan dag, det kunde gå flera dagar med bara något litet i magen.

Det är skitjobbigt!

Men om du kan och mäktar med så håll ut, stressa inte upp dig och ge henne inget extra. Det kommer gå över så småningom, det är bara jävligt under tiden.

Puss!



2010-07-07 @ 22:17:23
URL: http://milinov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0